diumenge, 5 de juny del 2011

iPad en els centres educatius

Actualment, estem vivint una revolució tecnologica en la qual constantment apareixen nous dispositius electrònics; un dels més recents és l'iPad; aquest és un tipus de tablet PC el qual va ser dissenyat per la multinacional Apple.


Molts centres educatius s'estan plantejant quin ús educatiu poden extreure d'aquest nou dispositiu per tal de canviar la metodologia que utilitzen per ensenyar. En primer lloc cal destacar que funciona a partir d'una pantalla multi-tàctil; la qual permet als alumnes treballar a partir dels seus propis dits; és a dir sense dependre de cap eina per escriure. Aquest aspecte penso que pot ser un inconvenient ja que no permet als alumnes desenvolupar òptimament tot el procés d'adquisició de l'escriptura; a més és més lent que no pas si es realitzés a partir d'un llapis. Partint del què ens diu Wieder en el seu article seria molt millor un model d'iPad en el qual els alumnes utilitzessin un llapis per escriure ja que perfeccionarien el traç i podrien fer anotacions més ràpidament i al moment o bé un que pogués ser utilitzat amb un llapis i amb els dits. Tal com diu en el text, aquest últim dispositiu ja s'està comercialitzant perquè Simon afirma que ja en té un.


Per altra banda, és bo saber que les funcions de l'iPad estan més destinades a l'accés als mitjans de comunicació i no pas a la creació de nous materials; per tant s'ha de controlar l'ús que en puguin fer els alumnes. Com a mestres ho hem de tenir en compte i saber que són pocs els llibres electrònics adaptats a aquest dispositiu i els quals permeten la participació dels alumnes i del docent a partir d'exercicis o intervencions. En general podem concloure que aquests tablets impulsen una metodologia bastant passiva i que el nivell d'interactivitat és bastant baix. Tot i així hi ha editorials com McGraw-Hill que estan treballant per dissenyar llibres electrònics que permetin la intervenció dels alumnes i professors i per tant fomentin la interacció.






L'iPad és un dispositiu electrònic petit, amb una bateria de moltes hores, amb un funcionament força intuïtiu, amb un cost força elevat; el qual segurament amb els temps de crisi com els que estem patint ara, el govern no els podria subvencionar i per tant és poc probable que els veiem en els centres educatius de manera imminent. El mateix passarà amb els ordinadors portàtils.


Per veure l'article fes clic aquí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada