Notícies d'ahir i demà

Addictes a les TIC

Aquesta és una notícia-reflexió publicada el gener de 2010 però que encara és molt vigent i es manté en l’actualitat. Es pot utilitzar a les aules perquè els alumnes reflexionin sobre l’ús que han de tenir les TIC, qui les fa servir i per a què.

Sembla indicada per a cicle superior, tot i que per a cicle mitjà també es pot utilitzar, partint de la fotografia i llegint només aquells paràgrafs menys complexos de la notícia.

És important que els alumnes facin aquesta mena de reflexions, ja que els porta a construir-se una imatge de les TIC molt més àmplia i els ajuda a entendre quin és l’ús correcte que ha de tenir.

La majoria dels alumnes veuen les TIC només com una eina de relació social, en limiten l’ús i no aspiren a treure-li tot el suc que poden tenir. Pensar en les TIC com un motor de millora, d’inclusió, d’obertura al món, és un dels objectius i aprenentatges que han de fer a l’escola, perquè a casa ja exploten tota la vessant lúdica.

                                                                                                                                          

La realitat augmentada per l'educació
 
Aquest vídeo mostra l'utilització de la realitat augmentada a les aules ordinàries. Com diu la notícia, aquesta tecnologia que barreja el món real i el virtual atreu molt als alumnes i els hi crida l'atenció per qualsevol tema que tracti.
 
Malgrat que la realitat augmentada no és un concepte nou, sí que ho és aquesta divulgació i aquesta normalització; tot i que queda molt per fer encara.
 
Recomano que visualitzeu aquesta notícia perquè evidencia la possibilitat d'ús a les aules i, també, la millora en la significativitat dels aprenentatges que s'hi duen a terme.
 
                                                                                                                                          

 

“A Internet posa-hi seny!! és la primera campanya del Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya (CESICAT) que vol ajudar a navegar segurs a la xarxa als infants de 8 a 14 anys i als seus pares. Aquesta campanya de conscienciació, impulsada pel CESICAT, està protagonitzada pel Cesc i la Cati, dos germans a qui els agrada molt navegar a la xarxa. La Cati és la germana petita i, com a tal, de vegades necessita de l'ajuda del seu germà gran. Amb un llenguatge senzill i planer, el Cesc aconsella la Cati en tot el que pot: no s'han de descarregar arxius que no es coneixen, fer servir contrasenyes complicades, no s'han obrir correus de desconeguts, etc.”

Aquí trobareu l’enllaç que us porta directament al portal, on hi trobareu capítols molt curts, d’un parell de minuts, ideals per reflexionar a classe. També hi ha un apartat de consells i un altre de trucs, per exemple per crear contrasenyes. També conté un glossari força complet amb els principals conceptes que els alumnes han de començar a conèixer.

Navegar per Internet és molt fàcil, però saber què s’està fent quan es navega ja no ho és tant. S’ha de tenir en compte que avui en dia els alumnes ja no s’interessen en com s’han de fer les coses, les fan i ja està. Donar-los el poder de fer bé les coses també és responsabilitat de l’escola, i aquesta pàgina pot ser molt útil.